Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Protokół. Komisja Skarg 25.01.2024

Wyświetl stronę główną » Rada Miejska » Protokoły z komisji » Protokół. Komisja Skarg 25.01.2024

Podtytuł: Protokół z posiedzenia komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Żarkach, które odbyło się w dniu 25 stycznia 2024 roku o godz. 9.00. w sali narad Urzędu Miasta i Gminy Żarki.

Protokół z posiedzenia komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Żarkach, które odbyło się w dniu 25 stycznia 2024 roku o godz. 9.00. w sali narad Urzędu Miasta i Gminy Żarki.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W posiedzeniu komisji uczestniczyli jej członkowie:
1. Pani Jolanta Cichoń – przewodnicząca.
2. Pan Łukasz Rarok – z-ca przewodniczącego.
3. Pan Roman Hamerla – członek.
4. Pani Paulina Szczepanek - członek
5. Pan Henryk Świerdza – członek.
Ponadto w posiedzeniu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji uczestniczyli:
Pan Klemens Podlejski - Burmistrz Miasta i Gminy Żarki.
Pan Jakub Grabowski – z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Żarki
Pani Dominika Horoszko – Sekretarz Gminy Żarki.
2 radnych, 1 mieszkaniec oraz Skarżący.
Lista obecności stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Proponowany porządek posiedzenia:
1.Rozpatrzenie Petycji w sprawie zmiany miejsca organizacji sesji Rady Miejskiej, oraz zakupu sprzętu umożliwiającą poprawę jakości obrazu transmisji i sprzętu umożliwiającego poprawę dźwięku.
2. Sprawy różne, bieżące.
Otwarcia posiedzenia dokonała przewodnicząca komisji Pani Jolanta Cichoń - stwierdzając na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu komisji na stan 5 członków komisji uczestniczy 5 członków - co stanowi 100% obecności, komisja może podejmować prawomocne uchwały i wnioski. Proponowany porządek obrad został przyjęty /ZA5/ jednogłośnie, komisja przystąpiła do jego realizacji.
Ad.1. Rozpatrzenie Petycji w sprawie zmiany miejsca organizacji sesji Rady Miejskiej, oraz zakupu sprzętu umożliwiającą poprawę jakości obrazu transmisji i sprzętu umożliwiającego poprawę dźwięku.
Pani Jolanta Cichoń przewodnicząca komisji odczytała petycję w sprawie zmiany miejsca organizacji sesji Rady Miejskiej, oraz zakupu sprzętu umożliwiającą poprawę jakości obrazu transmisji i sprzętu umożliwiającego poprawę dźwięku.
Skarżący zwraca się, aby pochylić się nad petycją, ponieważ w sali w MGOK daje swobodę, luz i możliwości nagrania. A jakość i czytelność z sesji prowadzonych w sali posiedzeń w UMiG są słabej jakości, i często osoby siedzące tyłem do kamery nie można rozpoznać oglądając transmisje. Pan radny Henryk Świerdza często wypowiada się nie mówiąc do mikrofonu, i nie jestem w stanie się domyślić ani doszukać o czym była mowa na sesji – mówi skarżący. Pani sekretarz Dominika Horoszko wyjaśnia, że obrady od momentu wybudowania tego budynku odbywają się w sali posiedzeń w urzędzie. Nigdy nie było uwag, co do wielkości tej sali. Wyjątkiem był covid, wtedy sesje były organizowane w domu kultury. Faktem jest, że nie każdy jest zorientowany jak wygląda organizacja sesji poza tym budynkiem, jest to szereg pracy, ponieważ musimy przenosić system, sprzęt potrzebny do zorganizowania obrad (mikrofony, kamera, oraz potrzebne dokumenty). Co do poprawy obrazu nie podzielam zdania, że nie można poznać osób znajdujących się na sali. Osoby, które mają być widoczne - są widoczne na nagraniu. Mikrofony są po to, aby jakość dźwięku wypowiedzi radnych na transmisji była słyszalna. W tej chwili dysponujemy 8 mikrofonami, podzielam opinie, że mikrofonów jest za mało i nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokonać zakupu i zwiększyć ich ilość – mówiła sekretarz Dominika Horoszko.
Pan Burmistrz Klemens Podlejski, informuje, że w domu kultury odbywają się zajęcia z klubu seniora 3 razy w tygodniu, dodatkowo w domu kultury są problemy z jakością internetu w zakresie przesyłu. Skarżący odnosi się do słów Pani sekretarz, że jest zaskoczony ponieważ osoby, które oglądają transmisje sesji jest bardzo mała. Dodatkowo skarżący podnosi, że z powodu panującego na świecie covid lepsze będzie, aby sesje były prowadzone w większej sali. Następnie skarżący podnosi, iż na sesje przychodzą goście zaproszeni, którzy odbierają nagrody, którzy są zasłużeni i fajnie byłoby to widzieć na transmisji. Pani sekretarz tłumaczy, że jeżeli są wręczane nagrody to dzieje się w obszarze, który obejmuje kamera na nagraniach. Przewodnicząca komisji pani Jolanta Cichoń, mówi, że jest za tym, aby dokupić mikrofonów, natomiast przenoszenie sesji do domu kultury to jest kłopot, ponieważ w urzędzie i pracownicy i dokumenty są na miejscu i w każdej chwili można poprosić pracownika czy kierownika do udzielenia odpowiedzi na tematy, które są poruszane na sesji. Pani Jolanta Cichoń wyraża opinię, że skarga jest bezzasadna. Pani przewodnicząca przypomina również, że taki temat był już kilka lat wcześniej. Przewodnicząca komisji wyjaśnia również, że mówiąc, że skarga jest bezzasadna to było przejęzyczenie. Petycja zostanie rozpatrzona, a skarżący otrzyma odpowiedź na piśmie. Następnie głos zabiera obecny na posiedzeniu komisji radny Maciej Maślankiewicz, zadając pytanie jak skarga może być bezzasadna skoro wywnioskowano, że nagłośnienie jest nieprawidłowe. Pani Jolanta Cichoń tłumaczy, że to było przejęzyczenie, które było powiedziane głośno. Następnie głos zabiera Pan Henryk Świerdza, który mówi, że każdy odpowiada zgodnie ze swoim sumieniem. Pan Roman Hamerla uważa, że sala posiedzeń w urzędzie jest do prowadzenia sesji i komisji, sala domu kultury nie służy do takich spotkań. Pozostali członkowie komisji Pan Łukasz Rarok, Pani Paulina Szczepanek również tak uważają, że sesje powinny odbywać się w urzędzie, ze względu na dostępność pracowników w razie jakichkolwiek pytań. Pan radny Maciej Maślankiewicz zadaje pytanie dlaczego na sesjach nie pojawiają się dyrektorzy szkół? Zastępca Burmistrza Pan Jakub Grabowski odpowiada, że nauczyciele nie zawsze mogą pojawić się na sesjach z takich powodów, że w tym czasie mają inne obowiązki.
Ad. 2. Sprawy różne, bieżące.
Pani Paulina Szczepanek - zwraca się z prośbą o załatanie w Czatachowie na górce dwóch dużych dziur w asfalcie. Pan Burmistrz Klemens Podlejski odpowiada, że muszą być sprzyjające warunki atmosferyczne, wtedy będzie można to zrobić.
Pan Maciej Maślankiewicz zadaje pytanie w sprawie szkoły przy Ofiar Katynia, lampy na boisku nie świecą się w całości, tam odbywają się treningi i mimo rozmów z pracownikiem urzędu nic się nie zmieniło. Zastępca Burmistrza Pan Jakub Grabowski odpowiada, że będzie to zrobione, jeszcze w tym tygodniu postaramy się wymienić żarówki. Skarżący informuje, że będzie również złożona skarga, która będzie dotyczyć świetlicy w Suliszowicach.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad posiedzenia, przewodnicząca zakończyła posiedzenie komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Na tym protokół zakończono.


Protokołowała:                                        Przewodniczyła:
Agnieszka Winiel                                     Jolanta Cichoń
Inspektor ds. obsługi                                 Przewodnicząca Komisji
Rady Miejskiej w Żarkach.                     Skarg, Wniosków i Petycji

 

Informacje

Rejestr zmian

2024-02-23 12:43

Dodanie artykułu - Katarzyna Kulińska-Pluta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Żarki
42-310 Żarki
ul. Kościuszki 15/17
woj. śląskie
tel. (034) 314 80 36
fax (034) 316 10 78
e-mail: poczta@umigzarki.pl

Nr konta:
MBS Myszków oŻarki
43 8279 1036 0400 0013 2004 0001

NIP Gminy Żarki: 577-19-64-543
NIP UMiG Żarki: 577-13-48-293
REGON Gminy Żarki: 151398534
REGON UMiG Żarki: 000530175
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.