Skróty klawiszowe:
Wyświetl stronę główną » Rada Miejska » Protokoły z komisji » Protokół. Komisja Wspólna 26.07.2023
W posiedzeniu komisji uczestniczyli jej członkowie:
1. Pan Roman Hamerla – przewodniczący
2. Pani Aneta Bernacka - członek
3. Pani Jolanta Cichoń – członek
4. Pani Wioletta Król - członek
5. Pan Dariusz Krulik – członek
6. Pan Paweł Labocha – członek
7. Pan Mariusz Pompa – członek
8. Pani Monika Radosz – członek
9. Pan Łukasz Rarok – członek
10. Pani Paulina Szczepanek – członek
11. Pan Henryk Świerdza – członek
12. Pan Adam Zamora – członek
Ponadto w posiedzeniu Komisji wspólnej uczestniczyli:
Pan Klemens Podlejski - Burmistrz Miasta i Gminy Żarki
Pan Jakub Grabowski - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Żarki
Pani Dominika Horoszko - Sekretarz Gminy
Pani Dorota Mucha - Skarbnik Gminy Żarki
Pani Agnieszka Pala- Czyż -Kierownik MGOPS w Żarkach.
Pani Katarzyna Dorobisz – Pracownik UMiG Żarki
Oraz jedna mieszkanka Gminy Żarki.
Lista obecności stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:
a/ zmian w budżecie gminy na rok 2023.
b/ powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Kierownika SP ZOZ w Żarkach.
c/ powołania Zespołu dla przygotowania wyboru ławników na kadencję 2024-2027.
d/ zasięgnięcia od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach informacji o kandydatach na ławników na kadencję 2024-2027.
e/ zmiany i nadania nazwy ulicy Edwarda Maja w Żarkach.
f/ trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej.
2. Sprawy różne i bieżące.
Otwarcia posiedzenia dokonał przewodniczący komisji Pan Roman Hamerla - stwierdzając na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu komisji na stan 15 członków komisji uczestniczy 12 członków - co stanowi quorum, przy którym komisja może podejmować prawomocne uchwały i wnioski.
Proponowany porządek posiedzenia komisja przyjęła jednogłośnie, następnie przystąpiono do jego realizacji.
Pkt.1 lit. a/ Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2023.
Pani Dorota Mucha – skarbnik gminy omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2023. Zwiększa się dochody bieżące z opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym i wydatki na zadania z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi o kwotę 53.391,34 zł. Zwiększa się dochody bieżące z podatku od spadków i darowizn o kwotę 50.000 zł.
Zwiększa się wydatki bieżące na utrzymanie obiektów sportowych (basenu) o kwotę 29.780 zł
Zwiększa się rozchody budżetu o kwotę 20.220 zł z przeznaczeniem na udzielenie pożyczki dla stowarzyszenia LKS Zieloni Żarki na zadanie „Budowa ścieżki rowerowej w Żarkach wzdłuż ul. Koziegłowskiej od drogi leśnej w kierunku terenu rekreacyjno - sportowego przy ul. Steinkellera” – łącznie pożyczka na to zadanie 140.220 zł.
Członkowie komisji nie mieli pytań. Przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2023. ”Za” 12, ”wstrzymał się od głosu” 0, ”przeciw”0,/projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pkt.1 lit. b./ Projekt uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Kierownika SP ZOZ w Żarkach.
Pani Dominika Horoszko – Sekretarz Gminy Żarki omawia projekt uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Kierownika SP ZOZ w Żarkach. Spośród wszystkich zebranych wybrano: Panią Stanisławę Nowak, Pana Dariusza Krulik, Panią Małgorzatę Jędrycha-Gorczyca, Pana Klemensa Podlejskiego, Panią Monikę Radosz. Członkowie komisji nie mieli pytań. Przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Kierownika SP ZOZ w Żarkach. ”Za” 12, ”wstrzymał się od głosu” 0, ”przeciw”0,/projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pkt.1 lit. c./ Projekt uchwały w sprawie powołania Zespołu dla przygotowania wyboru ławników na kadencję 2024-2027.
Pan Dominika Horoszko – Sekretarz Gminy omawia projekt uchwały w sprawie powołania Zespołu dla przygotowania wyboru ławników na kadencję 2024-2027. Członkowie komisji spośród siebie wybrali: Pana Mariusza Pompę, Pana Pawła Labochę oraz Panią Wiolettę Król.
Komisja nie miała zapytań. Następnie przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie powołania Zespołu dla przygotowania wyboru ławników na kadencję 2024-2027. ”Za” 12, ”wstrzymał się od głosu” 0, ”przeciw”0,/projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pkt.1 lit. d./ Projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach informacji o kandydatach na ławników na kadencję 2024-2027.
Pan Mariusz Pompa Przewodniczący zespołu do spraw zaopiniowania kandydatów na ławników omawia projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach informacji o kandydatach na ławników na kadencję 2024-2027. W odpowiednim terminie zostały złożone trzy karty zgłoszenia wraz z wymaganymi dokumentami na kandydatów na ławników: Pani Tatiana Ośmiałowska, Marlena Todynek, Beata Ciupińska. Komisja nie miała zapytań. Następnie przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały. ”Za” 12, ”wstrzymał się od głosu” 0, ”przeciw”0,/projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pkt.1 lit. e./ Projekt uchwały w sprawie zmiany i nadania nazwy ulicy Edwarda Maja w Żarkach.
Pani Anna Kowacka – kierownik Referatu Gospodarki Gruntami i Planowania Przestrzennego omawia projekt uchwały w sprawie zmiany i nadania nazwy ulicy Edwarda Maja w Żarkach.
Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, podejmowanie uchwał w sprawie nazw ulic, placów publicznych, mostów oraz wznoszenia pomników przyrody, należy do wyłącznej kompetencji rady gminy.
Z wnioskiem o nadanie nazwy dla ulicy łączącej ul. Ofiar Katynia z ul. Leśniowską
w Żarkach wystąpili członkowie Orkiestry Dętej OSP w Żarkach. Zaproponowana nazwa to ulica „Edwarda Maja”. Edward Maj określany mianem Polskiego Króla Marszów, prowadził Orkiestrę Dętą OSP w Żarkach w latach. 20., pełniąc funkcję kapelmistrza tejże Orkiestry, a przede wszystkim był wybitnym, polskim kompozytorem związanym przez wiele lat z naszym regionem. Należy zwrócić uwagę, iż nadanie nazwy ulicy służy bezpieczeństwu mieszkańców oraz precyzuje lokalizacje dla nieruchomości. Proponowana nazwa ulicy została poddana konsultacjom społecznym. Stosownie do powyższego zasadne jest nadanie nowej, nieposiadającej nazwy ulicy oraz zmiany odcinka dotychczasowej nazwy ulicy na terenie Miasta Żarki. Członkowie komisji nie mieli zapytań. Następnie przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały. ”Za” 12, ”wstrzymał się od głosu” 0, ”przeciw”0,/projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pkt.1 lit. e./ Projekt uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej.
Pani Agnieszka Pala-Czyż – kierownik MGOPS w Żarkach omówiła projekt uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej. Członkowie komisji nie mieli zapytań. Następnie przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały. ”Za” 12, ”wstrzymał się od głosu” 0, ”przeciw”0,/projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. 2. Sprawy różne i bieżące.
W sprawach różnych i bieżących dyskutowana nt. wniosku w sprawie wyczyszczenia chodnika, który jest zarośnięty trawą przy skrzyżowaniu ul. Łąkowej i ul. Serwin w Żarkach oraz ul. Dolnej, ul. Cichej i ul. Źródlanej w Jaworzniku.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad posiedzenia przewodnicząca zakończyła posiedzenie komisji wspólnej.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczył:
Agnieszka Winiel Roman Hamerla
Inspektor ds. obsługi Przewodniczący
Rady Miejskiej Komisji Wspólnej
61
Razy
czytano
6525
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Agnieszka Winiel.
Data utworzenia: 2023-11-17.
Wprowadził do systemu: Katarzyna Kulińska-Pluta. Data wprowadzenia: 2023-11-17 11:58:54.
Zatwierdził do publikacji: Katarzyna Kulińska-Pluta. Data publikacji: 2023-11-17 11:58:54.
Rejestr zmian
2023-11-17 11:57 |
---|
Dodanie artykułu - Katarzyna Kulińska-Pluta |
Archiwum:
Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.