Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

UCHWAŁA NR XLVIII/299/2023

Wyświetl stronę główną » Uchwały Rady Miejskiej » Uchwały Rady Miejskiej 2023r. » UCHWAŁA NR XLVIII/299/2023

Podtytuł: UCHWAŁA NR XLVIII/299/2023 RADY MIEJSKIEJ W ŻARKACH z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków. Dokument poniżej w załączeniu.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) w związku z art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022 r. poz.840), Rada Miejska w Żarkach uchwala, co następuje:

§1
1. Z budżetu gminy Żarki mogą być udzielane dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, znajdującym się na obszarze gminy Żarki.

2. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
1) ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 840),
2) Gminie, rozumie się przez to gminę Żarki,
3) Burmistrzu, rozumie się przez to Burmistrza Miasta i Gminy Żarki,
4) Radzie, rozumie się przez to Radę Miejską w Żarkach.

§2
1. Dotacja może być udzielona podmiotowi wskazanemu w art. 71 ust. 1 Ustawy.
2. Dotacja może być udzielona na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy o ochronie zabytków, na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 Ustawy lub gminnej ewidencji zabytków, znajdujących się na obszarze gminy Żarki, które zostaną przeprowadzone w roku złożenia wniosku lub w roku następującym po roku złożenia wniosku o udzielenie dotacji.
3. Dotacja może być udzielona w wysokości do 100% nakładów koniecznych tych prac lub robót.
4. W stosunku do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, jeżeli udzielenie tej pomocy związane jest z prowadzoną działalnością, udzielenie dotacji celowej stanowi pomoc de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (DZ. U. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 1 z późn. zm.), jeżeli nie zachodzi co najmniej jeden wyjątek przewidziany tekstem tegoż rozporządzenia Komisji (UE).
5. W stosunku do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie podstawowej produkcji produktów rolnych, jeżeli udzielenie tej pomocy związane jest z prowadzoną działalnością, udzielenie dotacji celowej stanowi pomoc de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. U. UE L 352 z 24.12.2013 r., str. 9 z późn. zm), jeżeli nie zachodzi co najmniej jeden wyjątek przewidziany tekstem tegoż rozporządzenia Komisji (UE).
6. W stosunku do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze rybołówstwa i akwakultury, jeżeli udzielenie tej pomocy związane jest z prowadzoną działalnością, udzielenie dotacji celowej stanowi pomoc de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE. L Nr 326, str. 8) jeżeli nie zachodzi co najmniej jeden wyjątek przewidziany tekstem tegoż rozporządzenia Komisji (UE).

7. Wnioskodawca ubiegający się o pomoc de minimis zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie oraz
2) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.) na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stanowiącym załącznik nr 1 do tego rozporządzenia.
8. Wnioskodawca ubiegający się pomoc de minimis w rolnictwie lub pomoc de minimis w rybołówstwie  zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie oraz
2) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r, Nr 121 poz. 810). na formularzu stanowiącym załącznik do tego rozporządzenia
9. Pomoc de minimis na podstawie niniejszej uchwały może być udzielona do dnia 30 czerwca 2024 r.

§3
1. Udzielenie dotacji może nastąpić na podstawie pisemnego wniosku o udzielenie dotacji.
2. Wnioski o udzielenie dotacji składa się w Urzędzie Miasta i Gminy w Żarkach w terminie do dnia
     28 lutego każdego roku.
3.Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać:
1) informacje o wnioskodawcy, takie jak imię, nazwisko, miejsce zamieszkania wnioskodawcy będącego osobą fizyczną albo nazwę i siedzibę wnioskodawcy będącego jednostką organizacyjną, nr telefonu lub adres e-mail,
2) numer rachunku bankowego wnioskodawcy,
3) informacje o zabytku, wskazanie zabytku z uwzględnieniem miejsca położenia,  opis zabytku,
4) tytuł prawny do zabytku,
5) szczegółowy opis prac lub robót przy zabytku i planowany termin ich wykonania,
6) całkowity koszt prac lub robót przy zabytku,
7) uzasadnienie celowości wykonania prac lub robót,
8) określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca.
4.Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
5.Do wniosku należy dołączyć:
1) dokument potwierdzający wpis do rejestru zabytków (w przypadku zabytku wpisanego do rejestru zabytków),
2) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku,
3) opis i zakres prac lub robót, harmonogram oraz kosztorys przewidywanych do wykonania prac lub robót ze wskazaniem źródeł finansowania,
4) decyzję właściwego organu ochrony zabytków zezwalającą na przeprowadzenie prac lub robót (w przypadku zabytków rejestrowych),
5) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót (jeżeli jest wymagane),
6) dokumenty potwierdzające udzielenie, w zakresie objętym wnioskiem, dotacji przez inne podmioty lub informację o wnioskach o udzielenie dotacji skierowanych do innych podmiotów,
7) dokumentację fotograficzną zabytku ukazującą jego stan zachowania.

§4
1. Wnioski sprawdza i opiniuje powołana przez Burmistrza komisja, biorąc pod uwagę:
1) stan zachowania zabytku,
2) dostępność zabytku dla społeczności lokalnej i turystów,
3) wartość historyczną lub artystyczną zabytku.
2. Zweryfikowane przez Burmistrza wnioski stanowią podstawę do ujęcia planowanych dotacji w uchwale budżetowej gminy.
3. W przypadku wniosku, który nie spełnia wymogów formalnych, Burmistrz wzywa wnioskodawcę do poprawienia lub uzupełnienia wniosku, a wnioskodawca zobowiązany jest do jego poprawienia lub uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli w podanym terminie wniosek nie zostanie poprawiony lub uzupełniony, wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.    
4. Złożenie poprawnego pod względem formalnym wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, ani przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości.
5. W sytuacji, gdy Gmina nie uzyska finansowych środków zewnętrznych przeznaczonych na realizację prac jak w § 2 ust. 2 niniejszej uchwały, dotacja nie będzie udzielona.
6. Rada, po uzyskaniu pozytywnej opinii komisji jak w § 4 ust. 1 niniejszej uchwały, podejmuje uchwałę, w której określa nazwę otrzymującego dotację, prace lub roboty, na wykonanie których przyznano dotację oraz kwotę dotacji.

§5
1.Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy wnioskodawcą, a Gminą. 2.Umowa o udzielenie dotacji zawiera: zakres planowanych prac i termin ich realizacji, wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb przekazania środków, sposób rozliczenia dotacji, warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji oraz zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.

§6
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.


§7
1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

 

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2023-02-16 15:31

Edycja artykułu - Katarzyna Kulińska-Pluta

2023-02-16 15:29

Dodanie załącznika/ załączników - Katarzyna Kulińska-Pluta

2023-02-16 15:28

Edycja artykułu - Katarzyna Kulińska-Pluta

2023-02-08 09:39

Dodanie załącznika/ załączników - Katarzyna Kulińska-Pluta

2023-02-08 09:36

Dodanie artykułu - Katarzyna Kulińska-Pluta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Żarki
42-310 Żarki
ul. Kościuszki 15/17
woj. śląskie
tel. (034) 314 80 36
fax (034) 316 10 78
e-mail: poczta@umigzarki.pl

Nr konta:
MBS Myszków oŻarki
43 8279 1036 0400 0013 2004 0001

NIP Gminy Żarki: 577-19-64-543
NIP UMiG Żarki: 577-13-48-293
REGON Gminy Żarki: 151398534
REGON UMiG Żarki: 000530175
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.