Artykuł pochodzi ze strony: www.zarki.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.zarki.bip.jur.pl/artykuly/5379

Protokół. Komisja Skarg.10.02.2020

Podtytuł: Protokół z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Żarkach odbytego w dniu 10 lutego 2020 roku w sali narad UMiG Żarki. Protokół poniżej w załączeniu.

W posiedzeniu komisji uczestniczyli jej członkowie oraz goście zaproszeni/lista obecności w załączeniu/.Obradom przewodniczył radny Paweł Labocha -przewodniczący komisji. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził, że w posiedzeniu  uczestniczy 6 członków ,co stanowi quorum przy którym  komisja może podejmować  prawomocne uchwały i wnioski. Komisja przyjęła porządek obrad:

1.Opracowanie planu pracy komisji na 2020 rok

2.Sprawy różne,bieżące

ad.1 Przewodniczy przedstawił projekt planu pracy komisji na 2020 rok:

TERMIN

TEMATYKA POSIEDZENIA

ODPOWIEDZIALNY ZA PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW

I KWARTAŁ 2020r

 

II KWARTAŁ 2020r

 

III KWARTAŁ 2020r

 

 

 

 

1.Rozpatrywanie skarg na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Żarki i gminnych jednostek organizacyjnych-w miarę potrzeb.

2.Rozpatrywanie wniosków składanych przez obywateli - w miarę potrzeb.

3.Rozpatrywanie  petycji składanych przez obywateli-w miarę potrzeb.

4.Rozpatrywanie spraw przekazanych przez Radę Miejską -w miarę potrzeb.

5.Sprawy różne,bieżące.

 

Komisja

 

Komisja

 

Komisja

 

Komisja

 

Komisja

IV KWARTAŁ 2020r

1. Rozpatrywanie skarg na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Żarki i gminnych jednostek organizacyjnych-w miarę potrzeb.

2.Rozpatrywanie wniosków składanych przez obywateli - w miarę potrzeb.

3.Rozpatrywanie  petycji składanych przez obywateli-

w miarę potrzeb.

4. Rozpatrywanie spraw przekazanych przez Radę Miejską -w miarę potrzeb.

5.Podsumowanie pracy komisji w 2020 roku.

6.Opracowanie planu pracy komisji na 2021 roku.

7.Sprawy różne,bieżące.

 

Komisja

 

 

 

Komisja

 

 

 

Komisja

 

Komisja przyjęła plan pracy na 2020 rok ,jednogłośnie.

ad.2  Sprawy różne, bieżące. Przewodniczący komisji zwrócił się do Pana Mariusza Nowaka, insp. ds gospodarki odpadami w tut. UMIG o poinformowanie zebranych o funkcjonowaniu systemu odbioru odpadów. Pan Nowak poinformował, że  w miesiącu styczniu br. ważenie odpadów wskazało mniej o 40 ton odpadów, w porównaniu do stycznia 2019  roku, być może spowodowane jest to tym, że zima w br. jest łagodniejsza; za m-c styczeń odpadów zmieszanych było 85 ron,segregowanych-32 tony i popiołu 111 ton. Radny Labocha zapytał o możliwość zagospodarowania popiołu np. do niwelacji czy rekultywacji terenów. Radny Maślankiewicz zapytał czy są dane z jakich  obszarów gminy jest najwięcej popiołu, radny Świerdza zapytał czy zmieniła się liczba mieszkańców     objętych systemem? Pan Nowak wyjaśnił, że system         jest stale weryfikowany, coraz więcej mieszkańców przechodzi na segregację odpadów .Sekretarz Gminy D. Horoszko nadmieniła, że mamy świadomość ,że w systemie brakuje sporo osób, straż miejska służby Straży Miejskiej prowadzą stałe kontrole celem zlikwidowania  istniejących rozbieżności/ok.900 osób/.Radny Maślankiewicz zapytał czy Straż Miejska  sprawdza firmy czy mają podpisane umowy na odbiór odpadów z prowadzonej działalności gospodarczej ?Radny Labocha zapytał czy gmina  mogłaby wystąpić z zapytaniem do Starostwa Powiatowego w Myszkowie o wydanie decyzji dot. uzupełniania terenu wyrobisk popiołem, co znacznie zmniejszyłoby koszty wywozu odpadów i być wpłynęłoby na obniżenie ceny śmieci ?Radny Maślankiewicz zauważył, że w takim rozwiązaniu skład popiołu musiałby być badany  ,a ludzie niestety nadal spalają plastiki. Mieszkaniec gminy Pan D. Sz. zapytał  jakie ilości odpadów przekazali w m-cu styczniu mieszkańcy do PSZOK-u ?Pan M. Nowak odpowiedział, że  5 ton odpadów wielkogabarytowych,1,1 tony opon i 5,3 tony gruzu. Wobec  braku dalszych głosów w dyskusji-Przewodniczący komisji podziękował zebranym za udział i zamknął posiedzenie komisji. Na tym protokoł zakończono.-

Protokołowała :                                                                                                                      Przewodniczył :

Barbara Ochocka                                                                                                                    PAWEŁ  LABOCHA

insp. ds Rady                                                                                                             PRZEWODNICZĄCY KOMISJI