Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Protokół. Komisja Wspólna 24.09.2022

Wyświetl stronę główną » Rada Miejska » Protokoły z komisji » Protokół. Komisja Wspólna 24.09.2022

Podtytuł: P R O T O K Ó Ł z posiedzenia komisji Wspólnej Rady Miejskiej w Żarkach, które odbyło się w dniu 24 października 2022 roku w sali narad UMiG Żarki, godz.13.00.

W posiedzeniu komisji uczestniczyli jej członkowie:
1.    Pani Wioletta Król – przewodnicząca
2.    Pani Aneta Bernacka – członek
3.    Pan Roman Hamerla – członek
4.    Pan Dariusz Królik – członek
5.    Pan Paweł Labocha - członek
6.    Pan Maciej Maślankiewicz - członek
7.    Pani Stanisława Nowak – członek
8.    Pan Mariusz Pompa – członek
9.    Pani Monika Radosz – członek
10.    Pan Łukasz Rarok – członek
11.    Pani Paulina Szczepanek – członek
12.    Pan Roman Warta – członek
13.    Pan Adam Zamora – członek
Ponadto w posiedzeniu Komisji wspólnej uczestniczyli:
Pan Klemens Podlejski - Burmistrz Miasta i Gminy Żarki
Pan Jakub Grabowski - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Żarki
Pani Dominika Horoszko - Sekretarz Gminy     
Pani Dorota Mucha - Skarbnik Gminy Żarki
Pani Edyta Kwiatkowska – inspektor ds. wymiaru podatków
Pani Katarzyna Dorobisz – inspektor ds. wymiaru podatków
oraz 1 mieszkanka gminy Żarki.

Lista obecności stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:
a/ zmian w budżecie gminy na rok 2022.
b/ określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
2. Sprawy różne i bieżące.

Otwarcia posiedzenia dokonała przewodnicząca komisji Wioletta Król - stwierdzając na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu komisji na stan 15 członków komisji uczestniczy 13 członków - co stanowi quorum, przy którym komisja może podejmować prawomocne uchwały i wnioski.
Proponowany porządek obrad komisja przyjęła jednogłośnie, następnie przystąpiono do jego realizacji.
Pkt.1 lit. a/ Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2022. Pani Dorota Mucha – skarbnik gminy omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2022, że zwiększa się z dochody bieżące oraz wydatki bieżące o kwotę 2.494.410 zł na realizację wypłat dodatku węglowego, dodatku energetycznego i dodatku dla podmiotów wrażliwych. Zwiększa się dochody z wpłat rodziców na żywienie uczniów oraz  wydatki na zakup artykułów żywnościowych w stołówkach szkolnych o 152.000 zł. Zwiększa się dochody z polisy ubezpieczeniowej w związku z uszkodzeniem instalacji solarnej na budynku osoby fizycznej będącej uczestnikiem projektu zrealizowanego przez gminę o kwotę 15.416, 61 zł oraz wydatki na wymianę instalacji o kwotę 16.229 zł. Zwiększa się wydatki bieżące na wynagrodzenia nauczycieli oraz wydatki rzeczowe (gaz, energia elektryczna) w szkołach i przedszkolu o kwotę 137.000 zł. Zmniejsza się wydatki na odszkodowania za nieruchomości przejęte przez gminę pod budowę dróg o kwotę 137.812,39 zł. Przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały zmian w budżecie na 2022r.
”za” 12, ”wstrzymał się od głosu” 1, ”przeciw”0,/projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pkt.1 lit. b. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Pani Edyta Kwiatkowska – insp. ds. wymiaru podatków, informuje, że stawki zostały wyliczone i przedstawione w projekcie uchwały, który otrzymali wszyscy członkowie komisji wspólnej.   
Pan Burmistrz Klemens Podlejski zabrał głos, mówiąc, że stawka podatku wyliczona jest o inflację 11,8%. Pan Mariusz Pompa zabiera głos, zauważając, że nasza stawka podatku względem innych gmin nie jest najwyższa.
Wobec wyczerpania dyskusji przewodnicząca obrad zarządziła głosowanie nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości / ”za”11, ”przeciw”1, ” wstrzymało się od głosu” 1./ projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany/. Imienny wykaz głosowania nad ww. uchwałą stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pkt. 2. Sprawy różne i bieżące.
- Pan Radny Mariusz Pompa zadaje pytanie czy dzieje się coś w temacie dystrybucji węgla?
- Pan Burmistrz Klemens Podlejski odpowiada, że Śląski Związek Gmin i Powiatów podpisał list intencyjny do PGG, żeby pomagać i zaopatrzyć w węgiel ludzi starszych i potrzebujących. Limit to 3 tony, 1,5 t w tym roku i 1,5 t w przyszłym roku. Pani Sekretarz dodaje, że czekamy, aż ustawa wejdzie w życie i wtedy wnioski na węgiel będą przyjmowane.
- Pani Radna Wioletta Król zgłasza, że do przystanku przy ul. Dolnej leje się woda do środka ponieważ dachówka jest pęknięta, zgłasza potrzebę wymiany ww. dachówki, oraz postawienie kosza na odpady przy przystanku.
- Pan Radny Adam Zamora zgłasza potrzebę dokupienia pojemników na odpady komunalne dla mieszkańców.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad posiedzenia przewodnicząca zakończyła posiedzenie komisji wspólnej.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:                                              Przewodniczyła:
Agnieszka Winiel.                                          Wioletta Król
Inspektor ds. obsługi Rady Miejskiej             Przewodnicząca Komisji Wspólnej
                

 

Informacje

Rejestr zmian

2022-10-26 14:40

Dodanie artykułu - Katarzyna Kulińska-Pluta

Filtrowanie bieżącej kategorii

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Miasta i Gminy Żarki
42-310 Żarki
ul. Kościuszki 15/17
woj. śląskie
tel. (034) 314 80 36
fax (034) 316 10 78
e-mail: poczta@umigzarki.pl

Nr konta:
MBS Myszków oŻarki
43 8279 1036 0400 0013 2004 0001

NIP Gminy Żarki: 577-19-64-543
NIP UMiG Żarki: 577-13-48-293
REGON Gminy Żarki: 151398534
REGON UMiG Żarki: 000530175
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.